Een landingspagina
Een landingspagina is een belangrijke factor tussen jouw website en bijvoorbeeld social media.
Deze pagina is ingericht met een “call to action” dit heeft als doel conversie. Dit kan gaan over de verkoop van een bepaald product of kan als doel hebben om meer bezoekers naar jouw site te halen door hogere scores in Google.
Een landingspagina is een pagina die is opgezet en geschreven met als doel een conversie (bezoeker wordt klant). Een bezoeker komt op een landingspagina wanneer ze een zoekopdracht in Google intypen, op een online advertentie klikken, via linkjes uit een nieuwsbrief of door de URL direct in te typen.
Een goede landingspagina beantwoordt direct de vraag en triggert de bezoeker aan tot het invullen van een formulier of op de bestellingsbutton te klikken.
Hiervoor bestaan er advertenties zoals bijvoorbeeld
“klik hier voor 50% korting” of “schrijf je in voor de nieuwsbrief en krijg 10% korting op de volgende aankoop”
Uit onderzoek is gebleken dat 8 op de 10 mensen afhaken als ze te lang op zoek moeten naar een specifiek product.
Wat je ook wilt bereiken of verzamelen met jouw website,
- E-mailadressen
- Leads
- Product verkopen
Een landingspagina maakt hierbij een groot verschil.